Total Pageviews

Search This Blog

Wednesday, December 1, 2010

kasih seorang ibu

lama tul tak update..bende banyak nak cerita, sama banyak ngan keje yang den nak siapkan..so mano lobih ponting? suami dan anak..eh tetibo jawab cenggitu...hahah..kojo la terpaksa den dahulu kan..kek rumah ado berukben tapi lembab ala2 kek cokelat lembab..huu..

just nak share stori..

lama dah time tu ada masjlis sambutan hari raya kolej kitorang..
aku sembahyang kat surau then ada la 2 3 orang makcik cleaner kat situ tgh baring2 lepaskan penat lelah..

Makcik A: eh, makcik b, ko dah g ke makan kat jamuan tu?
Makcik B: aku tak g makan pun, aku tapau je (tapau tu tak menahan k.hehe)
Makcik A: plak ko tapau? nape tak makan kat situ je?
Makcik B: Aku takleh la makan, sebab duk pikir anak aku kat umah tu..

See?? mungkin makcik ni org susah (kalau senang takkan nak keje cleaner kan? takkan nak keje time usia dah senja ni kan..)..pastu dia tak sampai ati nak makan sedap2 sednagkan anak dia kat umah tu tak dapat pun rasa makanan tu..sedihkan..

aku sedih..

dan sama2 lah kita bersyukur ngan apa yang kita ada..kalau makcik tu teringatkan anak dia kat umah, zaman2 usia kita ni plak ingat2 lah kat mak ayah kita yang kat umah tu..

No comments:

Post a Comment

Sila taburkan pendapatan anda di sini