Total Pageviews

Search This Blog

Thursday, December 23, 2010

bos

Sape kat sini bos? sila angkat tangan!!

saya angkat! haha,bos kepada anakandaku..aci tak?

Susah ke tak jadi bos ni?

best ke tak jadi bos?

banyak ke gaji bos?

bos ade bos tak?

hmm..saya ada bos, dan kadang2 saya rasa saya lak jadik bos..

kadang2 bila saya tak jadi bos, orang kutuk2 bos saya..

kadang2 bila saya jadi bos, saya tak kutuk bos saya..

kadang2 saya terpikir, adakala saya bercakap pasal bos saya, adakah saya mengutuk? YES!!

bercerita perihal orang ni tak baik, saya sedar, saya dah insaf..sape insafkan saya?? bos saya!!

sebab saya kene sedar, saya pun kadangkala jadi bos, mesti saya kene kutuk..

lepas tu saya berfikir, muhasabah diri.. saya nak mohon maaf..

dengan tulus hati saya, saya ingin memohon maaf..

kepada semua bos2 di luar sana, saya mohon maaf..

maafkan diri saya..

saya bukan lah jenis orang yang suka mengutuk orang, cuma saya kadang2 lupa diri saya siapa, lupa siapa bos saya, lupe diri..

sedangkan hakikatnya saya bukanlah sempurna

semua orang tak sempurna

saya menyeru kepada anda semua, bermaafan2 lah, jika kita bersalah,mengakulah dan perbaikilah diri kita..

Pepatah hidup saya senang (reka sendiri)

" Lagi tinggi kelayakan yang kita ada dan lagi tinggi kedudukan kita, lagi rendah sepatutnya kita letakkan diri kita, barulah orang akan hormat kita..dan berbanggalah kita jika orang hormati kita kerana kesederhanaan kita, dan tak perlulah anda berbangga jika orang hormati kita kerana kelayakan kita.. Sesungguhnya orang yang kerja mengutip sampah di tepi jalan tu lagi mulia dari kita yang membuang sampah kat tepi jalan tu"

*** inilah yang terjadi dalam masyarakat harini..sesungguhnya aku dah insaf, dan akan ku tinggalkan dunia yang kotor ni..saya berazam nak jadi yang terbaik dan menghormati sesama insan..

*** dengan ini juga saya ingin meminta maaf sekiranya anda ada mendengar saya mengutuk anda,sesungguhnya saya malu dengan diri saya..saya mintak maaf..saya akan perbaiki diri saya..

***jom ubah diri kita..

No comments:

Post a Comment

Sila taburkan pendapatan anda di sini